بلاگ

لوله پنج لایه

لوله پنج لایه از جمله لوله های پر استفاده در ساختمان است که برای موارد مختلفی قابل استفاده هستند. البته لازم به ذکر است که این لوله ها فقط در منازل یا ساختمان ها مورد استفاده قرار نمی گیرند؛ اما به دلیل استفاده زیاد لوله پنج لایه در ساختمان ها، امروزه مورد توجه خریدارن برای موارد ساختمانی و منازل مسکونی هستند. لوله پنج لایه در محل های گوناگونی قابل استفاده می باشد. اما مهمترین موقعیت های قابل استفاده مربوط به ساختمان ها می شود که عبارت است از بهره گیری از لوله پنج لایه جهت راه اندازی سیستم آب آشامیدنی یا آب بهداشتی در مجتمع های مسکونی یا تجاری استفاده از لوله پنج لایه جهت راه اندازی سیستم گرمایش از کف منازل و گلخانه ها. اگر قصد خرید دریچه بازدید پوش فیت را دارید ، می توانید از طریق وب سایت بازار اتصالات درخواست خود را ثبت نمایید و از قیمت زانو 90 درجه پوش فیت و زانو 45 درجه پوش فیت مطلع شوید.

 

لوله پنج لایه

 

قیمت لوله پنج لایه

قیمت لوله پنج لایه با توجه به ساخت استاندارد های گوناگون این لوله ها با هم فرق دارد و همچنین استاندارد از لحاظ کیفی و فرآیند تولید که این محصولات با هم تفاوت هایی دارندکه همین امر موجب اختلاف قیمت شده که این اختلاف قیمت امری طبیعی است. اینکه کدام برند را انتخاب نمایید به میزان بودجه و کیفیت مد نظرتان بستگی دارد. یک متخصص یا کارشناس می تواند مشاوره خوبی در این زمینه به شما بدهد تا بتوانید لوله پنج لایه مورد نیازتان را به راحتی انتخاب و خریداری کنید.

بهترین برند لوله پنج لایه

بهترین برند لوله پنج لایه که لوله های باکیفیت و مقاومی را تولید می کنند و در اختیار مشتریان داخلی و خارجی قرار می دهند عبارتند از  
•    لوله و اتصالات نیو پایپ
•    لوله و اتصالات ایزی پایپ
•    لوله و اتصالات سوپر پایپ

شما می توانید در بازار انواع برندها را از نزدیک ببینید و از آن ها برای لوله کشی ساختمان خود استفاده کنید؛ اما باید بدانید یک لوله بی کیفیت موجب به وجود آمدن یک سیستم بی کیفیت می شود که با گذشت اندک زمانی، هزینه نگهداری و تعمیرات را به دنبال خواهد داشت. برای خرید تفلون مایع ، شیر خودکار یورک و شیر گازی امین می توانید به وب سایت بازار اتصالات مراجعه کنید.

لوله 5 لایه

یک لوله 5 لایه برای اینکه بتواند به خوبی در ساختمان مورد استفاده قرار گیرد و آب سرد و آب گرم را از درون خود منتقل کند، می بایست دارای خصوصیاتی باشد. این لوله ها نباید به هیچ وجه خواص آب را تغییر دهند. هدف از تولید لوله 5 لایه این است که اطمینان دهد آب در بهترین وضعیت خود به دست مصرف کننده می رسد.   
•    لوله ۵ لایه اصلا جلبک نمی بندد و بنابراین می تواند برای سالیان متمادی آب باکیفیت را فراهم نماید.     
•    لوله 5 لایه دچار زنگ زدگی و ساییدگی نمی شود، بنابراین کیفیت آب مصرفی را حفظ خواهد کرد.
•    لوله 5 لایه را به دلیل دارا بودن ویژگی انبساط طولی کم، می توان در سیستم های آب آشامیدنی و آب بهداشتی سرد و به خصوص گرم، مورد استفاده قرار داد.
•    لوله 5 لایه قابلیت تحمل دمای تا ۹۰ درجه ی سانتی گراد را دارد. از این رو گزینه ی مناسبی برای لوله های آب گرم مصرفی منازل هستند.
•    این لوله ها در برابر مواد شیمیایی استقامت بالایی از خود نشان می دهند.
•    با توجه به وزن سبک این لوله ها، نصب و راه اندازی یک سیستم آبرسانی یا سیستم گرمایش از کف به وسیله آن ها بسیار راحت تز از لوله های دیگر است.    
•    سطح داخلی لوله 5 لایه نرم است و شما شاهد افت فشار در این لوله ها را کمتر مشاهده می کنید.
•    عدم راهیابی اکسیژن در این لوله ها (به خاطر تشکیل شدن آن از لایه ی آلومینیومی) موجب ثابت ماندن رنگ آب می گردد.

بهترین مارک لوله پنج لایه

بهترین مارک لوله پنج لایه که توانسته اند لوله های باکیفیت و مرغوبی را به تولید انبوه برسانند و روانه بازار کنند. در حال حاضر این مارک ها لوله های پنج لایه مرغوبی را برای استفاده در ساختمان ها می سازند. عبارتند از
•    نیوپایپ (لوله و اتصالات پنج لایه)
•    سوپرپایپ (لوله و اتصالات پنج لایه)
•    یزد لوله (لوله و اتصالات تک لایه ، لوله و اتصالات پنج لایه و پوشفیت فاضلابی)
•    پلیمر گلپایگان (لوله و اتصالات پلیکا)
•    ایزی پایپ (لوله و اتصالات پنج لایه)
•    نیک بسپار یزد (لوله و اتصالات تک لایه ، لوله و اتصالات پنج لایه و پوش فیت)

 

بهترین مارک لوله پنج لایه

 

 اتصالات لوله پنج لایه

برای هر نوع لوله، می بایست از اتصالات مخصوص به آن استفاده کرد. اتصالات لوله پنج لایه به منظور استفاده طولانی مدت از سیستم لوله کشی و آب بندی آن صورت می گیرد. با استفاده از اتصالات لوله پنج لایه از نشتی لوله ها پیشگیری می کنیم که در حقیقت مهم ترین بخش کار انجام می‌ گردد. برای این که این کار صحیح  انجام شود، می بایست از اتصالات مناسب بدین منظور استفاده شود.
لوله های پنج لایه از جنس یک لایه آلومینیوم، دو لایه چسب و دو لایه پلیمر تشکیل شده است که در کنار هم قرار می‌گیرند و یک ترکیب پنج لایه ای را می سازند. اما در کنار این لوله ها، اتصالات پنج لایه قرار دارند که از جنس فلزات برنج و نیکل ساخته می شوند. اتصالات لوله پنج لایه با یکدیگر یک تفاوت دارند و آن، روش نصب و شیوه قرارگیری روی لوله است و بر این اساس از یکدیگر مشخص و جدا می شوند.
در هنگام نصب لوله های پنج لایه، ممکن است به انشعاب های بسیاری نیاز پیدا کنیم و امکان دارد در هر یک از این مسیرها، مجبور به تغییر جهت و یا تغییر در اندازه لوله ها باشیم. به منظور انجام این تغییرات باید از انواع گوناگونی از اتصالات استفاده کنیم.
اتصالات پنج لایه به دو صورت اتصالات پرسی و اتصالات کوپلی ساخته و به بازار عرضه می شوند. این دو نوع اتصالات کوپلی پنج لایه و اتصالات پرسی پنج لایه چه تفاوتی با هم دارند؟ در اتصالات پرسی پنج لایه جهت نصب و آب بندسازی از دستگاه پرس لوله پنج لایه بهره می بریم .در اتصالات کوپلی پنج لایه به دستگاه پرس پنج لایه نیاز نداریم و با یک آچار قادر خواهیم بود عمل آب بندی را انجام دهیم. البته کار آب بند سازی در اتصالات پرسی آسان تر از اتصالات کوپلی است.

 

اتصالات لوله پنج لایه

 

لوله و اتصالات پنج لایه

شاید بتوان لوله و اتصالات پنج لایه را از مدرن ترین محصولات در صنعت لوله کشی محسوب نمود. این لوله ها به آسانی به کارگرفته و نصب می شوند و قابلیت خم شدن بدون شکستن را دارند. لوله های پنج لایه از ترکیب دو لایه پلی اتیلن، دو لایه چسب و یک لایه میانی آلومینیوم ساخته می شوند. ترکیب شیمیایی پلی اتیلن و لایه فلزی استفاده شده موجب توانایی مناسب این لوله ها مانند تحمل دما و فشار بالا می شود و می توان گفت این لوله ها خصوصیات و مزیت های لوله های پلاستیکی و فلزی را توامان دارند. لوله و اتصالات پنج لایه یکی از کاربردی ترین موارد در سیستم های گرمایشی مانند گرمایش از کف و لوله کشی رادیاتور و فن کویل ها و سیستم های لوله کشی آبرسانی هستند.

 لوله های پنج لایه

لوله های پنج لایه یا لوله های PEX AL PEX در حقیقت تولیدات نوینی از لوله ها هستند که از ترکیب فلز و پلیمر ساخته شده اند و در صنعت کاربرد ویژه ای دارند. می توان گفت لوله پنج لایه از یک لایه آلومینیومی ساخته شده که بین دو لایه دیگر قرار می گیرد. این دو لایه چسبنده در حقیقت به بخش فلزی لوله پلاستیکی داخلی و خارجی وصل می گردند. لایه فلزی در راستای طول لوله به عنوان یک راهبند عمل می کند و باعث کم شدن نیروی ضربه های شدید و ناگهانی می شود. در حقیقت این نوع لوله ها از یک لایه آلومینیوم، دو لایه پلیمر و دو لایه چسب تولید شده و کاستی های لوله های فلزی و پروپیلن در آن ها برطرف شده است. بنابراین از کاربرد بسیاری برای بهره گیری در ساختمان ها و انواع لوله کشی دیگر برخوردار هستند. رشد متزاید فناوری که تاثیری حیرت انگیز در ساخت انواع تجهیزات ساختمانی دارد از جمله دلایل تولید لوله های پنج لایه مستحکم و پایدار است.

 

لوله های پنج لایه

 

لوله های پنج لایه جدیدی که تولید شده اند، می توانند جایگزین مناسبی برای لوله های نامرغوب و لوله های فلزی باشند. لوله های پنج لایه را می توان مدل های کامل و مرغوبی از تجهیزات صنعتی دانست که با بهره گیری از دستگاه های مدرن تولید می گردند. استقامت و طول عمر سودمند لوله های پنج لایه باعث کاهش خرید لوله های کم دوام فلزی شده است. طول عمر مفید و قیمت مناسب جهت خرید لوله پنج لایه باعث جلب رضایت مصرف کنندگان و استفاده بیشتر این محصول در صنعت های گوناگون شده است.

 
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.